Creatieteam

Permalink to Van schrijfster tot koopvrouw

Van schrijfster tot koopvrouw

Poster Bakkum Vertelt

Echt… inmiddels kan ik bloemkolen verkopen als het moet. Na acht weken als PR-dame mijn Campinggeluk onder gerichte aandacht gebracht te hebben, begint langzaam de interesse te groeien.

Van:
‘Wat is t voor boekje?’
‘Ik ken d’r niet’
‘Nee hoor, wij hebben al zoiets in ons assortiment’

Tot:
‘Geweldig,  ik raak ze wel kwijt’ (boekwinkel Veluwe)
Met ontzettend veel plezier gelezen, je hoort zsm’ (Vrouw/Telegraaf)
‘Altijd een caravan voor de deur willen hebben’ (boeklancering Boekhandel Blokker)

Het recept? Doorzetten, vasthouden en vooral heel erg in mezelf (mijn roman) geloven. Het allemaal niet te serieus nemen en tegelijkertijd de zaken grondig aanpakken met emailtemplates, creatieve promoties, xls-sheets, gesegmenteerde mailings (met de beruchte wc-rol in het pakket erbij) en een uitgever die gelooft in mij (ter illustratie: Campinggeluk is al ingezonden voor de AKO Literatuurprijs;-).

En als je dan je eerste compliment krijgt van een lezeres (‘Snif… boek uit… Maar jeetje, wat was ie leuk’, Esther Bijmolt op Twitter) die niet familie, vriendin of anderszins bekende is, dan weet je: hier doe ik het voor!



MarjoleinePortret